ମାଂସ ଖାଇବା ପାପ ନୁହେଁ

ନୀଳିମା ନିବେଦିତା

ପଶୁଙ୍କ ପ୍ରତି ଅତ୍ୟାଚାର ନିବାରଣ ଅଧିନିୟମ ୧୯୬୦ର ସେକ୍ସନ ୨୮ କୁହେ, କୌଣସି ବି ଧାର୍ମିକ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ କୌଣସି ପ୍ରାଣୀକୁ କିଛି ବି ଉପାୟ ଦ୍ଵାରା ହତ୍ୟା କରାଯାଇପାରିବ, ଏହା ଅପରାଧ ନୁହେଁ । ତେବେ କିଛି ବର୍ଷ ହେବ ପଶୁ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିବା କେତୋଟି ସଂସ୍ଥା ଏବଂ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଏହି ସେକ୍ସନକୁ ହଟେଇବା ପାଇଁ ଦାବି କରି ଆସୁଛନ୍ତି । ସେପଟେ ବଳି ପ୍ରଥା ଏବେ ବି ବଳବତ୍ତର ହେଇ ରହିଛି ଅନେକ ସମ୍ପ୍ରଦାୟରେ । ମାଂସ ଖାଇବାକୁ ଅସଂଖ୍ୟ ଲାଳାୟିତ ଜିଭ । ଯେକୌଣସି ଖୁସିର ମାହୋଲରେ ପଶୁ ହତ୍ୟା ହିଁ ବିଧେୟ ପାଲଟିଛି ଅଧୁନା ମଣିଷଙ୍କ ପାଇଁ ।

ତଥ୍ୟ କୁହେ, ଅହିଂସା ଓ କରୁଣାର ଦେଶ ଭାରତ ମଇଁଷି ମାଂସ ପାଇଁ ବିଶ୍ୱରେ ପ୍ରଥମ ସ୍ଥାନ ଅଧିକାର କରିଥିବାବେଳେ ଛେଳି ମାଂସ ପାଇଁ ଦ୍ଵିତୀୟ ସ୍ଥାନରେ ରହିଛି । ୧୯୬୦ରେ ମାଂସର ପ୍ରସ୍ତୁତି ୧୦ ଲକ୍ଷ ଥିବାବେଳେ ଭାରତର ଜନସଂଖ୍ୟା ଥିଲା ୪୫ କୋଟି । ମାତ୍ର ବର୍ତ୍ତମାନ ଭାରତର ଜନସଂଖ୍ୟା ୧୪୦ କୋଟି ପାର କରିଯିବା ସହିତ ମାଂସ ଭକ୍ଷଣଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ୮୦ ଲକ୍ଷ ଟନରେ ପହଞ୍ଚିଛି । ଜନସଂଖ୍ୟା ୩ ଗୁଣା ବଢିଥିବା ବେଳେ ମାଂସାହାରୀ ଲୋକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ବଢିଛି ୮ ଗୁଣା । ତେବେ ଗତ ୧୫ ବର୍ଷ ଭିତରେ ମାଂସ ଖାଉଥିବା ଲୋକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଖୁବ୍ ଅଧିକ ମାତ୍ରାରେ ବଢିଛି । କେବଳ ଆମ ଦେଶ କଥା କହିଲେ, ବର୍ଷକୁ ପ୍ରାୟ ୨୫ କୋଟି କୁକୁଡ଼ା କଟା ହେଉଛି । ଏହାଛଡ଼ା ୧୫ କୋଟି ଛେଳି ଏବଂ ପାଖାପାଖି ୪୦ ଲକ୍ଷ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପଶୁଙ୍କ ହତ୍ୟା କରି ଆହାର ପାଇଁ ମାଂସ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଉଛି । ଯଦି ଆମେ ଏହାକୁ ଅନ୍ୟ ଦେଶଗୁଡ଼ିକ ସହିତ ତୁଳନା କରିବା ତେବେ ଭାରତ ବହୁତ ପଛରେ ପଡ଼ିଯିବ । ଏଥିରୁ ଅନ୍ଦାଜ ଲଗାଇହେବ ଯେ ଅନ୍ୟଦେଶ ଗୁଡ଼ିକରେ କେତେ ମାତ୍ରାରେ ମାଂସ ଭକ୍ଷଣ ହେଉଥିବ ।

ଭାରତରେ ପ୍ରାୟ ୭୦ ପ୍ରତିଶତ ଭାରତୀୟ ମାଂସ ଆହାର କରିଥାନ୍ତି । ବଳକା ପ୍ରାୟ ୩୦ ପ୍ରତିଶତ ବ୍ୟକ୍ତି ଅଣ୍ଡା ଖାଆନ୍ତି ଅଥବା ପରୋକ୍ଷରେ ପଶୁ ପ୍ରତି ହିଂସା ଏବଂ ଅତ୍ୟାଚାର ଦ୍ଵାରା ଉତ୍ପାଦ କ୍ଷୀର ଏବଂ କ୍ଷୀର ଜାତୀୟ ଦ୍ରବ୍ୟ ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ ଥାଆନ୍ତି ।  

ଭାରତୀୟ ପରମ୍ପରାଗତ ମୂଲ୍ୟ ଯଥା : ଅହିଂସା ଏବଂ କରୁଣା ତଥା ଚେତନାକୁ ସମ୍ମାନ ଦେବା ଇତ୍ୟାଦି କ୍ରମେ ନିଜର ଅସ୍ତିତ୍ଵ ହରାଇ ଚାଲିଛି । ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନରୁ ସତେଯେମିତି ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତା ଲୋପ ପାଇଚାଲିଛି । ଆଜିକାଲି ସମସ୍ତଙ୍କର ଗୋଟାଏ ଲକ୍ଷ : ଜୀବନକୁ ଭରପୁର ଉପଭୋଗ କରିବା, ଯେକୌଣସି ଉପାୟରେ ହେଉନା କାହିଁକି ଖୁସି ସାଉଁଟିବା । ସେ ଖୁସି ହୁଏତ ନିଜର ତଥା ଦୁନିଆକୁ ଧ୍ଵଂସ କରି ପଛେ, ପରବାୟ ନାହିଁ । ଆପଣ ଯେକୌଣସି ରେସ୍ତୋରାଂକୁ ଯାଆନ୍ତୁ, ଦେଖିବେ ମେନ୍ୟୁରେ ଶାକାହାରୀ ଭୋଜନ ସଂଖ୍ୟା ତୁଳନାରେ ମାଂସାହାରୀ ଖାଦ୍ୟ ଆଇଟମ୍ ବହୁତ ଅଧିକ ସଂଖ୍ୟାରେ ଥିବ । ଏଣୁ କେବଳ କୌଣସି ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ନୁହେଁ ବରଂ ସାରା ଦେଶ ପଶୁଙ୍କ ରକ୍ତ ପିଇବାକୁ ବ୍ୟାକୁଳ । ଅଧିକାଂଶ ଶିକ୍ଷିତ କିନ୍ତୁ ଅଜ୍ଞ ସତ୍ୟ କ’ଣ । ଆଜିର ଅସନ୍ତୁଳିତ ପରିବେଶ ପାଇଁ ମାଂସାହାର ହିଁ ଅଧିକାଂଶ ମାତ୍ରାରେ ଦାୟୀ ବୋଲି ସେମାନଙ୍କୁ ଅଗୋଚର । ଲାଇଭ ଷ୍ଟକ୍ ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରି ଯେ ସାରା ଦୁନିଆକୁ ଧ୍ଵଂସ ଆଡ଼କୁ ନେଇଯାଉଛି ସେକଥା ସେମାନେ ଜାଣନ୍ତି ନାହିଁ । ପରିବେଶ ବିଗାଡୁଥିବା କାର୍ବନ ଡାଇଅକ୍ସାଇଡ୍ ଏବଂ ମିଥେନ ଭଳି ବିଷାକ୍ତ ଗ୍ୟାସ ଅଧିକନ୍ତୁ ମାଂସ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରିରୁ, ଲାଇଭ ଷ୍ଟକ୍ ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରିରୁ, ଡ୍ୟାରି ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରିରୁ ହେଉଛି ବୋଲି ଆମ ଭିତରୁ ଅନେକେ ଶୁଣିଲେ ଆଁ କରି ଚାହିଁବେ । ପରିତାପର ବିଷୟ କିନ୍ତୁ ଆଜିର ମାନବ ପିଢି ମାଂସକୁ ଭାତ-ଡାଲି ଭଳି ଖାଇଚାଲିଛି । ଯଦି ଏହା ଏଇମିତି ଚାଲିବ, ତେବେ କଣ ହେବ ଭବିଷ୍ୟତ ପରିବେଶର, ମାନବିକତାର ? କେମିତି ହେବାକୁ ଯାଉଛି ଆମ ଆଗାମୀ ସମାଜ, ଦେଶ ଆଉ ବିଶ୍ଵ ?

ଧର୍ମ କେବେ କାହାର ରକ୍ତପାତ ଶିଖାଏନା । ଧର୍ମ ଅର୍ଥ କରୁଣା : ଜୀବେ ଦୟା । ଶୁଣିଲେ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ଲାଗିବ ଯେ ପଶୁଙ୍କ ପ୍ରତି ଏ ହିଂସା ଓ ଅତ୍ୟାଚାର ସପକ୍ଷରେ ସେମାନେ ବି ନାହାନ୍ତି ଯିଏ ପ୍ରତ୍ୟେକ୍ଷରେ କିମ୍ବା ପରୋକ୍ଷରେ ପଶୁ ପ୍ରତି ଅତ୍ୟାଚାର କିମ୍ବା ମାଂସ ପ୍ରସ୍ତୁତି କାର୍ଯ୍ୟ ସହିତ ସଂଶ୍ଳିଷ୍ଟ ଥାଆନ୍ତି । କାରଣ ଦେଖିବାକୁ ଗଲେ ଭାରତୀୟମାନେ ପ୍ରବଳ ଆସ୍ତିକ ଓ ଧର୍ମପରାୟଣ । ସେମାନେ ତ କେବଳ ଅତୀତରୁ ଚାଲିଆସୁଥିବା ଏକ ପ୍ରବାହର ଅଂଶୀଦାର ମାତ୍ର । ସତ ତ ଏଇଆ ଯେ ଆମେ ଭୁଲିଯାଉଛେ ଆମ ଭିତରେ ବାସ କରୁଥିବା ପଶୁକୁ, ଗୋଟାଏ ବିରାଟ ଜଙ୍ଗଲକୁ । ଗୋଟିଏ ପଶୁ କେବଳ ଖାଇବା, ପିଇବା, ସେକ୍ସ କରିବା ଏବଂ ଶୋଇବାରେ ମସ୍ତ ରୁହେ । ତାକୁ ନୈତିକତା ଦରକାର ନାହିଁ କି ମୁକ୍ତି ଖୋଜେନା ସେ । ବୋଧର ଆବଶ୍ୟକତା ପଡ଼େନି ପଶୁକୁ ତା ଜୀବନରେ । ପଶୁ କେବେ ବି ନିଜର ଉନ୍ନତି ଚାହେଁନା, ପ୍ରଗତିର ଆଶା ରଖେନା ନିଜ ପ୍ରତି । ସେ ତାର ପ୍ରକୃତିରେ, ପ୍ରବୃତ୍ତିରେ ସଦା ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ଥାଏ । ହେଲେ ମଣିଷ ପଶୁ ହେଇ ବି ସେମାନଙ୍କ ଠାରୁ ଭିନ୍ନ । ମଣିଷ ଭିତରେ ପଶୁତ୍ଵ ସହିତ ରହିଛି ‘ଚେତନା’ ଯାହା ବାରମ୍ବାର ନିଜକୁ ଉନ୍ନତ କରିବାକୁ ପ୍ରୟାସରତ । ଉଚ୍ଚ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ ସେ ନିଦ, ଭୋକ, ମୈଥୁନର ତ୍ୟାଗ କରେ । ଉଚିତ, ଅନୁଚିତ, ଭୁଲ, ଠିକକୁ ତଉଲି ପାରିବାର ସାମର୍ଥ୍ୟ ରଖି ଭୋଗକୁ ଭାଗ କରିଦେଇପାରେ ନିଜଠାରୁ ଏବଂ ପ୍ରଜ୍ଞାକୁ ପ୍ରାପ୍ତ ହେବାର ଚେଷ୍ଟା କରେ । ଅର୍ଥାତ୍ ଚେତନାର ଉଚ୍ଚତାକୁ ଛୁଇଁବାକୁ ହେଲେ ଭିତରର ପାଶବିକତାକୁ ବଳି ଦେବାକୁ ହୁଏ, ହତ୍ୟା କରିବାକୁ ହୁଏ । ନୁହେଁ କି ବାହାରେ କୌଣସି ପଶୁକୁ ମାରିବା । ଏଣୁ ମାଂସ ଖାଇବା କିମ୍ବା ପରୋକ୍ଷରେ ପଶୁ ପ୍ରତି ଅତ୍ୟାଚାରର ଅଂଶୀଦାର ହେବା ପାପ ନୁହେଁ ବରଂ ବିବେକ ଓ ଚେତନା ରହିତ ଶୁଦ୍ଧ ପଶୁତ୍ଵକୁ ଦର୍ଶାଏ ।

କଳିଙ୍ଗ ବିହାର, ଭୁବନେଶ୍ୱର-୦୩, ମୋବାଇଲ୍ ନଂ- ୯୬୬୮୯୯୬୩୮୯

ଲେଖକ ପରିଚୟ

ନିଜକୁ ଯେତେବେଳେ ଖୁବ୍ ଅସହାୟ ମଣେ ଏବଂ ଶବ୍ଦମାନେ ଛାଟିପିଟି ହୁଅନ୍ତି ଛାତି ତଳେ, ଠିକ୍ ସେଇବେଳେ ଉତ୍ତାରି ହୁଏ ଭାବ, ଅନ୍ତର୍ନିହିତ କୋହ, କିଛି ଅସ୍ପଷ୍ଟ ଅବ୍ୟକ୍ତ ସ୍ଵର । ସେଗୁଡ଼ିକୁ ବିଭାଗୀକରଣ କଲେ ଗଢି ହୁଏ କବିତା, ଗଳ୍ପ, ପ୍ରବନ୍ଧ ଅବା ସମୀକ୍ଷା । ପ୍ରାୟ ୭ ବର୍ଷ ହେବ ଲେଖାଲେଖି କ୍ଷେତ୍ରରେ ମୁଁ । ‘ସୃଜନ ଇଣ୍ଡିଆ’ ପ୍ରକାଶନୀରେ ଏଯାବତ୍ ଦୁଇ ଖଣ୍ଡ ବହି (ଖଣ୍ଡେ କବିତା ବହି “ନୀଳ ନିରବତା” ଏବଂ ଖଣ୍ଡିଏ ଗଳ୍ପ ବହି “ବାକିଟା ବ୍ୟକ୍ତିଗତ”) ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଛି । ଶିକ୍ଷାଗତ ଯୋଗ୍ୟତା Masters in Computers ଏବଂ Mass Communication.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *